Have you ever watched a film or read a novel, wishing that you could change the narrative to save your favorite character? Game designer David Cage allows you do just that in his video games, where players make decisions that shape an ever-changing plot. In a talk and live demo, Cage presents a scene from his new project, letting the audience control a character’s decisions. “Interactive storytelling can be what cinema was in the 20th century: an art that deeply changes its time,” Cage says.

Fyrabarns-far, farfar, morfar och egen företagare i Skellefteå med kliande fingrar. Skriver om fotografering, sport, dataprylar, politik, nöje, musik och film. Jobbar vid sidan av den här bloggen med det egna företaget Winterkvist.com. Familjen består av hustru, fyra barn (utflugna) och tre barnbarn. Jag har hållit på med datorer sedan tidigt 1980-tal och drev Artic BBS innan Internet knappt existerade. Efter BBS-tiden har det blivit hemsidor, design, digitala medier och trycksaker. Under tiden som journalist jobbade jag med Mac men privat har det varit Windows som har gällt fram till vintern 2007. Då var det dags att byta och då bytte vi, företaget, helt produktionsplattform till Mac OS X. På den vägen är det ...

Mackens Fråga: Blir det en ny Apple-pryl nu?
Share This