TWO YEARS AGO today, a studio called Niantic released a game with a novel proposition: Go outside. Point your smartphone at the real world. Catch some monsters. Within a day, Pokémon Go was at the top of every app store chart. Within 200 days, players had spent a billion dollars on in-game upgrades—the shortest time to reach that milestone by a wide margin. In the summer of 2016, you couldn’t walk two blocks without running into, sometimes literally, a person in hot Pidgey pursuit. And then it stopped. Or so it seemed.

Källa: The Quiet, Steady Dominance of Pokémon Go

Fyrabarns-far, farfar, morfar och egen företagare i Skellefteå med kliande fingrar. Skriver om fotografering, sport, dataprylar, politik, nöje, musik och film. Jobbar vid sidan av den här bloggen med det egna företaget Winterkvist.com. Familjen består av hustru, fyra barn (utflugna) och tre barnbarn. Jag har hållit på med datorer sedan tidigt 1980-tal och drev Artic BBS innan Internet knappt existerade. Efter BBS-tiden har det blivit hemsidor, design, digitala medier och trycksaker. Under tiden som journalist jobbade jag med Mac men privat har det varit Windows som har gällt fram till vintern 2007. Då var det dags att byta och då bytte vi, företaget, helt produktionsplattform till Mac OS X. På den vägen är det ...

Mackens Fråga: Blir det en ny Apple-pryl nu?
Share This