Stora tekniska problem under Niantics första Pokémon GO-fest

Stora tekniska problem under Niantics första Pokémon GO-fest

Stora tekniska problem under Niantics första Pokémon GO-fest

Den första stora Pokémon GO-festen i Chicago fick en allt annat än bra start på grund av stora tekniska problem.

Det lokala mobilnätet klarade inte av antalet uppkopplingar och även Niantics egna servrar drabbades av stora problem. Spelare kunde inte logga in och jakten på Pokémons blev ett fiasko. Arrangemanget hade lockat närmare 20 000 spelare till Grant Park i Chicago.

När det var dags för Niantics chef John Hanke att kliva på scenen så buades han ut och delar av publiken skanderade “We can´t play!”.

Niantic jobbade hårt på att åtgärda problemen så att tusentals tillresta kunde jaga Pokémons, attackera gym och fånga de första “legendarys”.

Niantic hade även problem med livesändningarna från eventet. Det var problem med ljud och bild både via Youtube och Twitch vilket indikerar att det var problem med utsändningen, den utgående ström men, och inte med de sändande plattformarna.

 

 

Niantic gick till slut ut med att de skulle betala tillbaka coins till de tillresta spelarna som en kompensation.

 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.