Niantic har planer som sträcker sig flera år framåt i tiden för Pokémon GO berättade företagets marknadschef Mike Quigley och det senaste Halloween-eventet var inte det sista i sitt slag.
Pokémon GO är 2016 års riktigt stora spelsucce´med hittills 500 miljoner installationer. Det är också det första riktigt stora spelet som bygger på det som kallas förstärkt verklighet (augmented reality). Starten blev minst sagt skakig helt enkelt därför att ingen inom Niantic ens i sin vildaste fantasi kunde tänka sig eller tro på att så många spelare skulle installera Pokémon GO och vilja spela, samtidigt. De ursprungliga planerna fick snabbt överges och allt fokus lades på att köpa mer datorkraft, mer servrar och skala upp hela spelet.
“It was a crazy summer,” Mike Quigley, chief marketing officer for the game’s maker, Niantic, said at Web Summit in Lisbon on Thursday. “We were very humbled by fan reactions.”
Det finns uppgifter om att spelare lämnat spelet och att intresset skulle ha avtagit något Mike Quigley inte vill kommentera närmare men han säger att Niantic är mycket nöjda med hur många som spelar och hur spelet har utvecklats.
“We’re pleased with where we are now, and we have a product roadmap.”
Buddysystemet har lanserats, ett Halloween-event har avklarats och nu senast har det även tillkommit ett bonussystem för dig som spelar ofta och dagligen. Huruvida det kommer en andra generation av små monster vill Mike Quigly inte kommentera men som Macken kunnat berätta tidigare så finns det kod i den senaste Android-versionen som avslöjar det.
“I think first and foremost, it’s a marathon not a sprint for us,” said Quigley.
CNet
0 kommentarer